Paketet var skadat vid leveransen! Vad gör jag?

Kontrollera alltid så att ditt paket är helt och fint när du hämtar ut det ifrån ett ombud eller tar emot det ifrån en chaufför, är paketet skadat så skall detta omgående reklameras hos ombudet eller till chauffören. Packa sedan upp paketet och kontrollera så att samtliga produkter är hela och fungerar som de skall, om de inte gör det så skall du inom 24 timmar efter du mottagit paketet maila in till oss så hjälper vi dig vidare.

Detta behöver vi omgående vid ALLA typer av skador t.ex. vid

Transportskador / Saknad Vara / Fel Vara / Fel På Varan.

Vi behöver följande information av dig för att kunna hjälpa dig på bästa sätt.

Skicka in alla bilder som vi behöver enligt punkterna nedan inom 48 timmar från mottagandet av varan.

Vi behöver dessa bilder för att kunna anmäla din skada eller förlust till fraktbolaget.

  • 1. Fota en tydlig och läsbar bild på hela fraktsedeln.

  • 2. Fotografera fraktkartongens alla 6 sidor.

  • 3. Öppna lådan och ta en bild på hur produkten låg paketerad när du öppnade kartongen.

  • 4. Lyft produkten ur lådan inklusive packmaterialet och fotografera alla dess sidor medan den ligger kvar i sitt packmaterial.

  • 5. Ta därefter en tydlig bild på lådans insida medan den är tom.

  • 6. Ta bort packmaterialet från produkten och fotografera produktens alla sidor varav en tydlig bild på skadan tagen från distans så att man ser vart på produkten skadan är.

  • 7. Ta närbild på skadan/skadorna.

  • 8. Skannad bild eller foto på packsedeln ett A4 Papper på mottagna Produkter.

  • 9. Bild på EAN nummer ( En streckkods etikett på produkten / förpackningen med ett 13 skiffrigt långt nummer )

  • 10. Video som visar felet på din produkt. ( Vid Garanti ärenden )

  • 11. Bifoga alla bilder i ett mejl till info@snapsnap.se och ange ditt ordernummer